maandag 8 oktober 2007

24/09/07 - 1/10/07: Obergurgl!!

Eindelijk de vakantie waar ik zo naar had uitgekeken. Het is ook alweer achter de rug....maar het was echt superfantastisch!!

Een magnifieke streek echt in de bergen....helemaal my cup of tea. De eerste dag begon mooi, maar werd al snel mistig. De wandeling die we begonnen waren (lees: eerder klimtocht), hebben we voortijdig moeten staken ten eerste omdat ik niet meer kon wegens last aan mijn bekken, en ten tweede vanwege de mist die al vrij snel heel dik werd.


De tweede dag bracht een verrassing! We stonden op en alles was toegedekt met een zachte donzige witte laag SNEEUW!!!! Ik voelde me als een klein kind zo gelukkig bij het zien van die witte tooi...

En...die witte laag werd de dagen ernaa alsmaar dikker. Het maakte het wandelen er niet gemakkelijker op, maar maakte de beelden zeker prachtiger!!


1 Wandeling hebben we ook weer moeten afbreken wegens diepsnieeuw waar geen doorkomen aan was. Plots zakten we tot onze oksels in de sneeuw. Ik mocht er niet aan denken wat er allemaal onder de sneeuw zat (of juist niet!) - diepe kloven, water, rotsen waartussen je voeten kunnen blijven vastzitten...Ik durfde niet meer voor- of achteruit.....Dan maar min of meer een stunt uitgehaald door van de bergflank af te schuiven, heel voorzichtig, beetje bij beetje, tot we ongeveer een 30 m lager opnieuw op ons 'spoor' zaten.


Toen we de dag erna diezelfde wandeling in omgekeerde richting maakten, en nadat het een inieminiebeetje gedooid had; was de beloning van de prachtige uitzichten, enorm!

Maar 't is dus weer voorbij....Vriendlief en ik hebben genoten....genoten van de mooie omgeving, genoten van het 'afzien', genoten van mekaar.....


Geen opmerkingen: